Pentti Paavolainen 70-vuotisjuhla 21.6.2023

22.6.2023

Kesäillan lämmössä: takarivissä Pauli Niva, Maija Paavolainen, Kaisa Paavolainen ja Mikko Koivumäki. Edessä Jaakko Niva, ja omille asioilleen lähdössä oleva isoveli Topi Niva, sekä Pentti ja Leena Paavolainen, Saima ja Taneli Koivumäki.

Sukuseuran nykyinen puheenjohtaja (= esi-henkilö) teatteritieteen dosentti Pentti Paavolainen on vuosikaudet vastannut sukuseuran lehdestä ja Kannaksen matkojen ohjelmista. Hän on myös pitänyt nimenhuutoja ja "karttasulkeisia" sukukokouksissa, ja esitelmöinyt jne. Hän siirtyi eilen seuraavalle vuosikymmenelle. "Nollan eteen on tullut uusi numero 7" . Juhlat vietettiin ravintola Töölönrannan Linnunlaulu- kabinetissa, jossa vieraat saivat nauttia lämpimästä säästä ja pöydän antimista.

Sukuseuran johtokunnan puolesta onnittelivat Helena ja Joonas Paavolainen ja Tuula Nieminen. Lähisukulaisten ja jälkikasvujen lisäksi paikalla oli työtovereita. Sukuseuran lisäksi suurella joukolla esiintyi Viipurin Suomalainen Kirjallisuusseura (VSKS), jonka kunniapuheenjohtaja Pentti nykyisellään myös on.

Risto Veltheim pitää onnittelupuhetta Pentti-serkulleen, joka jo lapsena oli häntä peräti 6 vuotta nuorempi pikkupoika.